Share on LinkedInShare on LinkedInShare on FacebookShare on FacebookTweet thisTweet this

Conformiteit en integriteit

Integriteitsovertreding

Werknemers en externe partijen worden aangemoedigd vrijuit te spreken over, of aangifte te doen van, mogelijke zorgen of vermoedens dat de Code wordt geschonden. Wij garanderen dat niemand vergeldingsmaatregelen of andere consequenties heeft te vrezen als advies wordt gevraagd of een overtreding van de Code wordt gerapporteerd.

Bij twijfel over de betekenis van de Code of de toepassing ervan onder bepaalde omstandigheden, dienen medewerkers dit te bespreken met hun leidinggevende, de afdeling human resources of de afdeling juridische zaken van SGS. Medewerkers kunnen elke kwestie in verband met de Code ook bespreken met interne auditoren.

Als het voor een medewerker niet mogelijk of toepasselijk is zijn of haar zorgen te richten aan het lijnmanagement, kan altijd contact worden opgenomen met de Chief Compliance Officer van SGS. Medewerkers die een overtreding van de Code waarnemen of vermoeden, worden aangemoedigd dit te rapporteren aan de Chief Compliance Officer van SGS.

Werknemers of andere betrokkenen kunnen via de Integrity Helpine advies vragen over vermeende schendingen van de Code of deze hier melden. Daarnaast kunnen rapporten online worden ingezonden, of per fax, e-mail of post.

Het compliance team beoordeelt en behandelt alleen oprechte klachten: geen verdachtmakingen te kwader trouw, commerciële schadevergoedingen, klachten die niet met integriteit te maken hebben en commerciële verzoeken. Algemene managementaangelegenheden, specifieke aangelegenheden met betrekking tot een leidinggevende die niet in verband staan met een schending van de integriteitscode en salarisgeschillen moeten in uw land worden aangesproken, hetzij via één van uw leidinggevenden, dan wel het HR-team. Als u niet zeker weet of u een schending moet melden, dient u de rapportage te voltooien aan de hand van de geboden richtlijnen.

Als u een mogelijke overtreding van de Code wilt melden, kunt u de Integrity Helpline bellen, online een melding indienen of uw melding per fax, e-mail of post versturen.

 




RAPPORTEER EEN OVERTREDING
Vul onderstaand formulier in om een integriteitsovertreding door te geven
BEL ONZE INTEGRITEITSHELPDESK
De integriteitshelpdesk van SGS wordt gecoördineerd door een onafhankelijke partner onder strikte vertrouwelijkheid. Gesprekken worden niet opgenomen.
BEL ONZE HELPDESK
Onze specialisten zijn 24/7 beschikbaar en communiceren in het Engels. Tolken zijn beschikbaar. De helpdesk is in twee stappen bereikbaar:
Stap 1
Bel het 'AT&T direct access' nummer van het land waar u woont
Stap 2
Na het horen van het AT&T gesprek, dient u het onderstaande nummer te bellen.
888-475-6847
Voor meer informatie, raadpleeg hier de gedetailleerde instructies.
Wanneer u zich in een land bevindt waar geen contactgegevens/telefoonnummers beschikbaar zijn, kunt u gebruik maken van het formulier om online een overtreding te melden.
INSTRUCTIES VOOR HET TELEFONEREN MET "DIRECT ACCESS"
Onze helpdesk is overal ter wereld kosteloos beschikbaar via AT&T Direct Access Service.Om gebruik te maken van deze dienst moet u eerst een speciaal nummer bellen in het land waar u zich bevindt. Via dit nummer wordt u doorverbonden met de AT&T-centrale in de Verenigde Staten. U hoort een muziektoon en een begroeting met een slogan van AT&T: "(bing) AT&T." Hierna kunt u het nummer van de helpdesk invoeren en wordt u door AT&T doorverbonden met Global Compliance.


Hieronder vindt u verdere gedetailleerde instructies over bellen via AT&T International Direct Access.
  1. Stap 1: Bel vanaf een 'vast nummer' waarmee internationaal telefoneren mogelijk is (geen mobiele telefoon). Zorg dat u bij deze telefoon een buitenlijn krijgt en de kiestoon hoort.
  2. Stap 2: Kies het nummer van AT&T Direct Accessvoor het land van waaruit u telefoneert. Kies geen netnummer of andere voorkiesnummers. GEEN INTERNATIONAAL LANDNUMMER en GEEN NETNUMMER.
  3. Stap 3: U hoort vervolgens een toon en een stem die "AT&T" zegt. Direct daarna kunt u het 10-cijferige nummer van de hulplijn van uw bedrijf kiezen. Kies geen netnummer of andere voorkiesnummers
  4. Stap 4: U wordt doorverbonden met Global Compliance. U hoort een bandopname die vraagt om een taalkeuze te maken. Daarna hoort u een bandopname met een verdere toelichting. Wanneer u een andere taal kiest dan Engels, zal Global Compliance een tolk activeren om te helpen bij uw telefoongesprek. We vragen in dat geval een paar minuten geduld. Terwijl u wacht, speelt muziek.
  5. Stap 5: Een specialist van Global Compliance neemt uw gesprek aan en stelt zich aan u voor. Wanneer een tolk aanwezig is, begroet deze u in uw eigen taal en legt uit dat hij of zij de Communicatie Specialist ondersteunt om uw informatie op te nemen.

* Let op: In sommige landen of bij bepaalde telefoonsystemen wordt uw telefoongesprek bij Stap 3 aangenomen door een medewerker van AT&T. De beller kan het nummer van de hulplijn mondeling aan de medewerker verstrekken of het nummer zelf kiezen. Wanneer de medewerker het nummer van een telefoonkaart of creditcard verlangt voordat er kan worden doorverbonden naar de hulplijn, is dit een teken dat u niet op de juiste manier bent verbonden met AT&T.

Contact

SGS Belgium NV

  • SGS House - Noorderlaan 87 (RPR Antwerpen BTW BE 0404.882.750)
    Antwerpen, 2030
    België
  • t   +32 3 545 44 00
  • f   +32 3 545 44 99
  • e   Stuur ons een e-mail

e-abonnementen

Registreer u voor SGS-publicaties en newsletters uit uw regio en van over de hele wereld.
BLIJF OP DE HOOGTE.MELD U AAN

Vestigingen

Zoek de wereldwijde vestigingen en laboratoria van SGS op met behulp van onze vestigingslocatorkaart.Belgium map
Vestigingen En Locaties