Onze helpdesk is overal ter wereld kosteloos beschikbaar via AT&T Direct Access Service.

Om gebruik te maken van deze dienst moet u eerst een speciaal nummer bellen in het land waar u zich bevindt. Via dit nummer wordt u doorverbonden met de AT&T-centrale in de Verenigde Staten. U hoort een muziektoon en een begroeting met een slogan van AT&T: "(bing) AT&T." Hierna kunt u het nummer van de helpdesk invoeren en wordt u door AT&T doorverbonden met Global Compliance.

Hieronder vindt u verdere gedetailleerde instructies over bellen via AT&T International Direct Access.
  1. Bel vanaf een 'vast nummer' waarmee internationaal telefoneren mogelijk is (geen mobiele telefoon). Zorg dat u bij deze telefoon een buitenlijn krijgt en de kiestoon hoort.
  2. Kies het nummer van AT&T Direct Accessvoor het land van waaruit u telefoneert. Kies geen netnummer of andere voorkiesnummers. Geen internationaal landnummer en geen netnummer.
  3. U hoort vervolgens een toon en een stem die "AT&T" zegt. Direct daarna kunt u het 10-cijferige nummer van de hulplijn van uw bedrijf kiezen. Kies geen netnummer of andere voorkiesnummers
  4. U wordt doorverbonden met Global Compliance. U hoort een bandopname die vraagt om een taalkeuze te maken. Daarna hoort u een bandopname met een verdere toelichting. Wanneer u een andere taal kiest dan Engels, zal Global Compliance een tolk activeren om te helpen bij uw telefoongesprek. We vragen in dat geval een paar minuten geduld. Terwijl u wacht, speelt muziek.
  5. Een specialist van Global Compliance neemt uw gesprek aan en stelt zich aan u voor. Wanneer een tolk aanwezig is, begroet deze u in uw eigen taal en legt uit dat hij of zij de Communicatie Specialist ondersteunt om uw informatie op te nemen.
* Let op: In sommige landen of bij bepaalde telefoonsystemen wordt uw telefoongesprek bij Stap 3 aangenomen door een medewerker van AT&T. De beller kan het nummer van de hulplijn mondeling aan de medewerker verstrekken of het nummer zelf kiezen. Wanneer de medewerker het nummer van een telefoonkaart of creditcard verlangt voordat er kan worden doorverbonden naar de hulplijn, is dit een teken dat u niet op de juiste manier bent verbonden met AT&T.