Skip to Menu Skip to Search Contact Belgium Websites & talen Skip to Content

Deze training brengt deelnemers de kennis en de vaardigheden bij die nodig zijn om als eerste, tweede of derde partij audits op IT-servicebeheerprocessen uit te voeren aan de hand van de vereisten van ISO/IEC 20000-1, Deel 1 Specificatie.

Na voltooiing van deze cursus kunt u:

  • Uitleggen wat het doel van IT-servicemanagement (ITSM) is, inclusief beleid en alle activiteiten daaromheen met als uiteindelijk doel een degelijk beheer en effectieve implementatie van alle IT-diensten
  • Uitleggen wat het doel, de inhoud en de onderlinge samenhang is van ISO/IEC 20000-1 Deel 1 Specificatie, ISM/IEC 20000-2 Gedragscode, ISO/IEC 17799:2005 en ISO/IEC TR 18044:2004
  • Een toelichting geven bij de rol van de auditor bij de planning, rapportage en opvolging van een ITSM-audit in overeenstemming met ISO 19011
  • Interpreteren van de eisen van ISO/IEC 20000-1 Deel in de context van een ITSM-audit
  • Optreden als auditor bij de planning, rapportage en opvolging van een ITSM-audit in overeenstemming met ISO 19001

N.B.: Om aan deze training te kunnen deelnemen, moet u enige ervaring hebben met IT-servicemanagement (ITSM) of met ISO/IEC 20000.

Neem contact op met uw SGS Expert en voor meer informatie over de SGS-training tot lead-auditor.